מהי הדרך הטובה ביותר להפחית משקל אצל ילדים? רבים נוטים לחשוב כי אם יפחיתו בכמות הקלוריות זה יעזור לשמור על משקל תקין בקרב הילדים. מחקר חדש שנערך לאחרונה באיטליה מגלה כי בניגוד לכל דיאטות השומן שמתפרסמות, כי הם יעילות ושורפות שומנים כמה שיותר, אצל ילדים זה שונה.

המחקר בדק מה יותר יעיל בקרב ילדים כדי לשמור על משקל תקין. המשקל נערך בין 2 קבוצות ילדות הסובלות מעודף משקל, לשתי הקבוצות הוגשה ארוחה זהה מבחינת קלוריות, קבוצה אחת קיבלה ארוחה דלת שומן שמקור האנרגיה והקלוריות היו פחמימות מורכבות, והקבוצה השניה אכלה ארוחה עתירת שומן.

לאחר הארוחה נמדד קצב חילוף החומרים ושריפת הקלוריות, עלה כי בקבוצה שאכלה ארוחה עתירת שומן היה נמוך ב-30 אחוז לעומת הבנות שאכלו ארוחה עשירה בפחמימות, בעלת יחס קלורי שווה אך דלת שומן יותר.

מה שעלה מנתוני המחקר כי אחרי הארוחה הגוף מאחסן רק חלק שולי מהאנרגיה במאגרי השומן, כשאת רוב האנרגיה מנצל הגוף לצרכיו העיקריים. לעומת זאת בשומן הגוף מאחסן חלק נכבד מהשומן בתאי השומן בגופו של הילד.
המחקר מראה כי אצל ילדים אין צורך בהגבלת קלוריות, אלא בהגבלת מאכלים עתירי שומן, ובהפחתה ניכרת של השומן בתפריט היומי על מנת להמנע מצבירת שומן מיותרת.

מאכלים כגון: צ'יפס פיצה שוקולד נקניק וכד', עתירים בשומן שאינו חיוני להתפתחותם התקינה של ילדים, חשוב להזין אותם במזון עתיר קלוריות אבל פחות שומני על מנת לשמור על משקל מאוזן.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'Mame' ותישארו מעודכנים