הצום עוד שניה מאחורינו, יש כאלו שזה היה סיוט עבורם, ויש את אלו המעצבנים שיאמרו כי מבחינתם הם יכולים לצום עוד יומיים, אל תאלצי אף אחד להוכיח לך שזה באמת נכון. אם כן, איך נכון לשבור את הצום בלי להתקיף את הקיבה? במהלך הצום הראש עובד שעות נוספות, ומתכננים לאכול את כל מה שקיים במקרר בארון, בתנור ולא משנה העיקר לשבור את הצום.

ואז מגיע רגע האמת..

כדאי מאד לפתוח קודם בשתייה, לאחר שעות רבות בהן המעיים יצאו לחופשה, מומלץ להחזירן לתפקוד לאט ובקצב עדין.
כוס או שתיים של מיץ פירות, תה צמחים, על מנת להחזיר לגוף את הנוזלים והסוכרים שאיבד במהלך הצום. לאחר שהגוף התאושש יש לעבור לארוחה קלה כגון: פירות, פרוסת לחם קל, עוגה או קערת דגנים. אל תתפתו לשבור אר את הצום בארוחה כבדה זה רק יעיק עליכם בהמשך.

מתי כדאי לאכול?

הזמן הראוי הוא כשעה לאחר סיום הצום, לאחר ששתינו וטעמנו משה קל ניתן לאכול,  אך גם כדאי לא להעמיס יתר על המידה. כדאי לאכול ארוחה קלילה ומזינה וכמובן לשתות מים על מנת להחזיר לגוף את הנוזלים שאיבדנו. שתיה חמה עוזרת מאד בפתיחת הצום, אם כי ראוי ללגום ממנה לאט, לכן אם אתם צממש צמאים הרוו את צמאונכם בכוס מיץ פירות או תה קר, ואחכ' שתיה חמה שתעזור לכם לחזור לעצמכם. 

תרשמו מתכונים קלים לעיכול..

דייסת קוואקר

שילוב של חלב חם וגרגירי הקוואקר, כארוחה מזינה ומשביעה וגם מקלה על מערכת העיכול: 

1 כוס חלב
4 כפות קוואקר (לכל כוס חלב)
1 כפית סוכר
חצי כפית קינמון

- מביאים את החלב לרתיחה מוספים את הקוואקר ובוחשים, מוזגים לכוס ומעל מפזרים מעט קינמון. 

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'Mame' ותישארו מעודכנים

פלודה - ברד תפוחים וחתיכות פרי

מיץ תפוחים עם חתיכות פרי, ניתן להוסיף לו גם חתיכות מילון, מרגיע ומרווה שלם.

6 כוסות מים
5 תפוחי גרנד סמיט
חצי מילון מתוק, עדיף צהוב
כמה טיפות של מי ורדים
וחצי לימון

- בשלו את המים עם הסוכר ומיץ הלימון עד להיווצרות סירופ קליל מאד, בינתיים גרדו את התפוחים ואת המילון בפומפיה גסה. צננו את הסירופ, הוסיפו לו מספר טיפות של מי ורדים, ואת גרידות התפוח והמילון. ערבבו היטב והכניסו להקפאה לכחצי שעה עד שעה או עד לקבלת מרקם של ברד.